Page 5 -
P. 5
Segerfeldt GMHK:s Styrelse (och deras bilar)

del 1: Ordföranden Gilbert Falkenström se henne köra

När blev du medlem i GMHK? den, möjligtvis
I mitten på 70-talet, jag vet inte riktigt vilket år.
åka med. In-
Vilka fordon har du?
MG Y-Type 1948, MG Magnette ZB 1958, Velocette köptes av Per

350 MAC 1947, Husvagn Resvil 1964 + delägarskap Linder och mig
i ytterligare några MC
som ett reno-
Har du något att berätta om fordonen?
Jag är Magnette-ägare sedan drygt 40 år tillbaka, veringsobjekt

det säger väl en hel del om den modellen (inte just 2001. Per re-
att den är omöjlig att sälja) . Jag såg en MG Y-type
en gång i mitten av 60-talet och tänkte att en sådan noverade un-
skulle jag gärna vilja ha och så en dag dög tillfäl-
let upp, jag blev erbjuden att köpa ett bra reno- der ett år och
veringsobjekt och trots skral ekonomi samt alldeles
tillräckligt att göra med mina andra fordon så köpte jag tittade på.
jag den. Det tog nästan 20 år innan den blev klar.
Det är en liten fin och trevlig bil. Det är bara 10 års Också en rik-
skillnad på denna och
Magnetten som blev tigt fin modell
avlösningen i MGs se-
rie av sedanmodeller. Gilbert är kung på Kungsrallyt från England.
Efter det inköpte jag
en BMC 1800 (Wolse- Vad kan du uträtta som ordförande i klub-
ley 18/85 hette min
variant) och på dessa ben?
tre bilar kunde man se
vilken utveckling det Det är en oroande utveckling där medlemmarna
var hos BMC på ganska
kort tid. Sedan vet ju inte längre har tid med klubbverksamhet. Det gäl-
de flesta hur det gick.
Husvagnen är rolig för ler inte bara vår klubb, jag tror att det gäller alla
att den var hopplöst
omodern redan när klubbar och kanske hela hobbyn. Det vill jag försöka
den var ny. Obromsad
och nästan helt utan bekvämligheter var väl inte ändra på. Den sociala verksamheten är viktig, ingen
precis vad en husvagnsköpare frågade efter 1964.
Att vagnen är bevarad trots detta är väl inte dåligt? som inte vill, får lämnas utanför. Det skall inte vara
Jag har också ett gammalt motorcykelintresse som
är aktivt för tillfället. Velocette är ju också en gam- en klubb där man bara pratar om skruvar och mutt-
mal dröm, fina cyklar från Imperiet. Calthorpen är
skriven på Ulla men jag är inte säker på att vi får rar, vi skall ha en verksamhet som roar hela familjer.

Men det är inte meningen att ett fåtal medlemmar

skall ordna med allt för att underhålla de övriga. Det

skall vara lika roligt att vara med och arrangera som

att delta i våra aktiviteter. Till min hjälp har jag en i

mitt tycke en mycket engagerad och duktig styrelse

men det räcker inte, vi måste bli fler aktiva. Och vi

måste försöka få fler unga att engagera sig, de är ju

vår framtid (klyscha???).

Vad gör du mer i klubben än är ordföran-

de?

Jag deltar i flera aktiviteter under året, både som

funktionär eller som deltagare.

Är du nöjd med klubbens verksamhet?

Man får aldrig vara nöjd, då tror jag att man är illa

ute. Kan det inte bli ännu bättre så kan vi ju bara bli

sämre.

Vad tror du om klubbens framtid?

Under förutsättning att vi får fler yngre medlem-

mar och dessutom få dem aktiva (vilket är vårt ge-

mensamma mål) så tror jag att klubben kommer att

utvecklas. Men det får inte vara bara för t vi kan ad-

ministrera en bra försäkring, det skall komma som

en extra bonus.

MG YA 1 1/2 litre Saloon 1948

5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10